RBK mener dermed at Stabæk var initiativtaker for tilbudet. – Vi registrerer at Rosenborg påstår det, svarer konstituert styreleder i Stabæk, Jarl Øverby, til NRK. – Men lyver Rosenborg når kommer med sin forklaring? – Jeg ønsker ikke å kommentere det. Jeg registrerer at de sier det, men jeg ønsker ikke å bære noe mer ved til det bålet.
Stabæk Fotball Kvinner - Wikipedia
Jeg tror klubben blir dømt, sier han. Ønsker å legge saken bak seg Stabæks styreleder forteller at klubben kommer til å gjøre vurderinger på om de har snytt den franske klubben for penger. – Vi opplever at Stabæk har blitt veldig klart fremstilt i denne saken, og det er sikkert riktig. Stabæk har sikkert gjort ting som ikke burde vært gjort, og som er håndtert klønete. Men der er nyanser som vi skal ha frem, sier Øverby.
Direktesport
[sport###] Bærum mot Stabæk på live 20 januar 2023
Mener Stabæk innrømmer skyldTirsdag ble det kjent at også Rosenborg var villige til å gå med på en «tilbudspakke» for å få til en Veigar Páll Gunnarsson-overgang for minst mulig penger. Les også: Også Rosenborg var villige til å snyte Nancy – Stabæk ville prise Gunnarsson til én million Rosenborg sier onsdag at klubben først bød 2, 5 millioner for Gunnarsson, men Stabæk takket nei til den. Rosenborg forteller videre at Bærum-klubben foreslo en pakke som inkluderte 1 millioner for islendingen, og 4, 25 millioner for Johan Andersson, en avtale Rosenborg var interessert i.
Bærum Sportsklubb – Sandvikas stolthet – Norges Beste
– Uansett er ikke dette positivt for Stabæks omdømme. Vi tar denne saken veldig seriøst, og ønsker å få lagt den bak oss. Forstår ikke forskjellsbehandling Erik Hoftun og Rosenborg blir ikke anmeldt for sin rolle i Gunnarsson-saken. Foto: Kallestad, Gorm / Scanpix Påtalenemnda har bestemt at de ikke vil anmelde Erik Hoftun. Eksperten på fotballjus klarer ikke å skjønne hvorfor Hoftun slipper samme reaksjon som VIF-direktør Truls Håkonsen. – I prinsippet har de to gjort det samme slik det kommer frem, og jeg klarer ikke å se forskjellen mellom de to.
Vi får bringe inn dokumentasjonen som foreligger til utvalget, så tar vi det derfra. Klar for dommen Han ønsker ikke å kommentere alle elementene som har blitt dratt frem i den komplekse saken. – Men jeg registrerer at mange kommer med ulike utspill for å posisjonere seg. Nå vil vi vente på hva domsutvalget har å si, og ikke på de som dømmer matchen fra tribunen, fortsetter han. Den ferske styrelederen forteller at klubben er klare for å ta en eventuell straff. – Vi er opptatt av å få alle fakta på bordet, og spille disse inn for doms- og sanksjonsutvalget. Vi ser frem til dette, og kommer til å respektere den beslutningen som utvalget kommer til.
[[tv-]] Bærum Stabæk 20 januar 2023 - TIMBALÉ